RoboFit2016 - 2019

Im Projekt RoboFit besuchen uns Klassen (von Vorschulalter bis Oberstufe), um einen Vortrag über Robotik zu hören, bei einem kurzen Workshop sich an Roboternavigation zu versuchen, und um eine Demo unserer Roboter Romeo oder Pepper zu sehen. Weiterlesen →

 

AssistMe2015 - 2017

AssistMe develops and evaluates during a user-centered multistage process innovative means of interaction for programming and usage of a robot-based assistive system. Central topic is the integration of users in the concept development where the interaction paradigms are defined as well as in the evaluation stage of the developed technology. Weiterlesen →

ALOOF2015 - 2017

ALOOF wird es Robotern ermöglichen die Bedeutung von Objekten zu erlernen die sie noch nie zuvor gesehen haben. Dabei wird das stetig wachsende Wissen aus den Erfahrungen des Roboters und des Webs in einer für situierte Umgebungen geeigneten Wissensrepräsentation nutzbar gemacht. Durch gezielte Suche im Web werden Roboter lernen welche spezifischen Eigenschaften Objekte haben, oder an welchen Orten man diese üblicherweise finden kann. Um dies zu ermöglichen brauchen Roboter einen Mechanismus der es Ihnen ermöglicht Wissen aus Erfahrung und Wissen aus dem Web zu fusionieren. Weiterlesen →

ER4STEM2015 - 2018

Many children lose their natural curiosity for how things function and interrelate to each other along the way into their lives as young adults. The Educational Robotics for STEM (ER4STEM) project aims to turn curious young children into young adults passionate about science and technology with a hands-on use case: robotics. Weiterlesen →

FLOBOT2015 - 2017

Supermarkets, as well as other industrial, commercial, civil and service premises have to be cleaned daily and during the day. FLOBOT addresses these demands by integrating existing research results into a professional floor washing robot platform for wide area industrial, civil and commercial premises. Weiterlesen →

 

Schräge Roboter2014 - 2015

Schräge Roboter ist ein Wissenschaftskommunikationsprojekt der Gruppe Vision for Robotics, gefördert vom FWF Wissenschaftsfonds. Das Ziel des Projektes ist es Schülerinnen und Schülern Robotik aus der Produktentwicklungsperspektive näherzubringen und dabei alle SchülerInnen anzusprechen (nicht nur jene, die bereits an Mathematik, Informatik, Naturwissenschaften und Technik - MINT - Fächern interessiert sind). Weiterlesen →

 

SQUIRREL2014 - 2018

Clutter in an open world is a challenge for many aspects of robotic systems, especially for autonomous robots deployed in unstructured domestic settings, affecting navigation, manipulation, vision, human robot interaction and planning. Squirrel addresses these issues by actively controlling clutter and incrementally learning to extend the robot’s capabilities while doing so. Weiterlesen →

 

Argonauts2014 - 2016

Total has launched in December 2013, the ARGOS Challenge (Autonomous Robot for Gas and Oil Sites), an international robotics competition designed to foster the development of a new generation of autonomous robots adapted to the oil and gas sites. These robots will be capable of performing inspection tasks, detecting anomalies and intervening in emergency situations. Weiterlesen →

 

FRANC2013 - 2015

Während in der modernen Landwirtschaft zunehmend leistungsfähige komplexe Maschinen mit hochentwickelter Technologie eingesetzt werden, ist der Biolandbau vielfach von manuellen Arbeiten geprägt. Im Projekt FRANC wird ein autonomes Fahrzeug entwickelt und gebaut, welches speziell im Biolandbau eingesetzt werden kann. Weiterlesen →

STRANDS2013 - 2017

STRANDS aims to enable a robot to achieve robust and intelligent behaviour in human environments through adaptation to, and the exploitation of, long-term experience. Our approach is based on understanding 3D space and how it changes over time, from milliseconds to months. Weiterlesen →